ayrton

Ayrtonové postrehy

ayrton | Dobre informovaný optimista ...

Prasačiny momentálne nie je možné zobraziť.
ayrtonovepostrehy
karpatské marže
 
Marty
Marty | 14.11.2020 19:23

Len by este ten napis "Austria" hore nesmel prekrývať ten červený pruh s nápisom "Aktion 50%_!"


nepochop
nepochop | 14.11.2020 20:15

Keby tie akcie boli aj na SK!

Zil som v nemecku dlhe roky a tieto foto som posielal kamaratom casto. Urcite najdem nejake aj mobile. Je to naozaj tak. V nemecku som mal 5x vyssi plat a potraviny boli lacnejsie. Nie vsak vsetko, ked sme kupovali kvalitne domace veci bolo to drahe, ale s tym platom to bolo v pohode.

Taktiez plati ze su tie iste vyrobky pre zapad a pre vychod. Napriklad kozmetika, pracie prostriedky atd. Na ich krabiciach je text de, fr, nl a tak viem, ze je to kvalitnejsie ako tu kde mame sk, cz, pl, hu. Aj farbu na malovanie maju lepsiu a je to pritom to iste tu! U nas do domu sme si kupovali vsetko tam, farbu, dlazbu, krb, no vsetko, lebo vieme ze je to zial ina kvalita ked to ide na nemecky trh.


ayrton
ayrton | 14.11.2020 20:25

marty bezna cena


Michal
Michal | 14.11.2020 21:31

@AYRTON: Aktuell znamená akcia..


salamoon
salamoon | 14.11.2020 22:33

ale automaticky to neznamena 50 percentna akcia....


salamoon

tmiro | 15.11.2020 00:34

to je tak, ked ste študovali ekonomiu na vysokej škole života..
ved je to normálka
za mojich mladých čias, ked som predával hodváb v číne do susedného mesta, nezarobil som bohviečo
časť tam predali dalej,
a odtiaľ oni zase dalej atd, vždy drahšie samozrejme, ved inak by to platili zo svojho
tak som vedel, že ked chcem trhnúť terno, musím nabaliť toľko hodvábu, koľko karavána unesie a vybral som sa cez Samarkand a Bucharu do Ríma a tam som to predal za najviach kolko som na tej trase mohol... ked som obišiel medzi články...

to isté je aj s Rocher
kupíš v nemecku v Aldi a predáš na slovenku v lidli, tak hádam to nebudeš predávať za lacnejšie ako si to v aldi kúpil, aj slovenskí predavači lidloví musia niečo žrať...


Nat
Nat | 15.11.2020 05:33

Toto samozrejem mozu riesit iba klasicke dute hlavy. V prvom rade klasicky zavazdzajuci obrazok , lebo porovnavaju tovar v akci s tovarom s normal cenou. Hlavne tovar ktory ma uplne inu dphacku na SK (20%) a Nemecku 5%!

Hlavne najsmiesnejsie je, ze namiesto toho aby s tym nieco robili,a napr. nenakupovali podla nich predrazene vyrobky, tak budu iba vnukat (lebo bez Raffaella nepreziju) . A hlavne, jedna z vyhod kapitalizmu je, ze predrazene zahranicne vyrobky, podporuju vznik domacich. Je to len na tebe co budes kupovat a koho tym podporis.
Takze tak, plackovia.


Nat
Nat | 15.11.2020 05:33

Toto samozrejem mozu riesit iba klasicke dute hlavy. V prvom rade klasicky zavazdzajuci obrazok , lebo porovnavaju tovar v akci s tovarom s normal cenou. Hlavne tovar ktory ma uplne inu dphacku na SK (20%) a Nemecku 5%!

Hlavne najsmiesnejsie je, ze namiesto toho aby s tym nieco robili,a napr. nenakupovali podla nich predrazene vyrobky, tak budu iba vnukat (lebo bez Raffaella nepreziju) . A hlavne, jedna z vyhod kapitalizmu je, ze predrazene zahranicne vyrobky, podporuju vznik domacich. Je to len na tebe co budes kupovat a koho tym podporis.
Takze tak, plackovia.


Nat
Nat | 15.11.2020 05:33

Toto samozrejem mozu riesit iba klasicke dute hlavy. V prvom rade klasicky zavazdzajuci obrazok , lebo porovnavaju tovar v akci s tovarom s normal cenou. Hlavne tovar ktory ma uplne inu dphacku na SK (20%) a Nemecku 5%!

Hlavne najsmiesnejsie je, ze namiesto toho aby s tym nieco robili,a napr. nenakupovali podla nich predrazene vyrobky, tak budu iba vnukat (lebo bez Raffaella nepreziju) . A hlavne, jedna z vyhod kapitalizmu je, ze predrazene zahranicne vyrobky, podporuju vznik domacich. Je to len na tebe co budes kupovat a koho tym podporis.
Takze tak, plackovia.


Nat
Nat | 15.11.2020 05:34

Toto samozrejem mozu riesit iba klasicke dute hlavy. V prvom rade klasicky zavazdzajuci obrazok , lebo porovnavaju tovar v akci s tovarom s normal cenou. Hlavne tovar ktory ma uplne inu dphacku na SK (20%) a Nemecku 5%!

Hlavne najsmiesnejsie je, ze namiesto toho aby s tym nieco robili,a napr. nenakupovali podla nich predrazene vyrobky, tak budu iba vnukat (lebo bez Raffaella nepreziju) . A hlavne, jedna z vyhod kapitalizmu je, ze predrazene zahranicne vyrobky, podporuju vznik domacich. Je to len na tebe co budes kupovat a koho tym podporis.
Takze tak, plackovia.


Nat
Nat | 15.11.2020 07:14

Toto samozrejem mozu riesit iba klasicke dute hlavy. V prvom rade klasicky zavazdzajuci obrazok , lebo porovnavaju tovar v akci s tovarom s normal cenou. Hlavne tovar ktory ma uplne inu dphacku na SK (20%) a Nemecku 5%!

Hlavne najsmiesnejsie je, ze namiesto toho aby s tym nieco robili,a napr. nenakupovali podla nich predrazene vyrobky, tak budu iba vnukat (lebo bez Raffaella nepreziju) . A hlavne, jedna z vyhod kapitalizmu je, ze predrazene zahranicne vyrobky, podporuju vznik domacich. Je to len na tebe co budes kupovat a koho tym podporis.
Takze tak, plackovia.


cannabis
cannabis | 15.11.2020 07:23

Chlapci, nic noveho. :D Ja som v rakusku videl pred dvoma rokmi predavat FABIU za 8000 euro, no a to v predajni cisto novu. Kde taku kupite na Slovensku, alebo v Cesku? :D
Nic noveho na svete, ze mame polovicne platy a dvojnasobne ceny. Co sa cudujete, ked tu mame 30 rokov kapitalizmus na slovensky sposob. :D


cannabis
cannabis | 15.11.2020 07:24

Mily NAT, netusil som ze Nemecko ja AUSTRIA. :D No a casto tu dochadza k tomu, ze si ako ludia pletiete KAPITALIZMUS a TRHOVY MECHANIZMUS. Su to dva odlisne pojmy. :D


mikchalus
mikchalus | 15.11.2020 08:03

cannabis: ponuka - dopyt sa to vola... v rakusku by drahsiu fabiu nikto nekupil, lebo vedia, ze je to srot. u nas kupuju brutalne predrazene fabie skodovkari, ktori si kedysi kupili skodovku 100,105,110,120 (ja ich strasne vela) a myslia si, ze je to klalitna znacka... opak je pravdou. kedze je u nas vysoky dopyt, mozu si dovolit vysoke ceny. ludia su blbi, kupia.


cannabis
cannabis | 15.11.2020 08:51

Mikchalus, ako som napisal, pletiete si pojmy s dojmami. :D

Ponuka - dopyt je nieco, co si napisal Ty, nema to ziadny suvis s tym, co pises. TRH je interakcia medzi ponukou a dopytom! Ale to je len TRH! Nieco ine je zase TRHOVY MECHANIZMUS, kde do tejto interakcie nutne vstupuje KONKURENCIA. Bez nej TRHOVY MECHANIZMUS nemas. Takze mas v tom chaos, mal by si si uzrejmit pojmy.

No a co sa tyka toho srotu, nemam pocit, zeby ine automobilky sroty nevyrabali. :D Ked uz nieco pises o kvalitnej znacke, tak dufam ze Tym nemyslis nejaky FORD, lebo to ma od kvality strasne daleko.

A ten opak, ktory si napisal, ze je pravdou je len fantasmagoria. :D Mozes mi vysvetlovat kolko chces, ale ked je produkt drahsi k krajine povodu, ako v zahranici tak sa jedna jednoducho o nekale obchodne praktiky. Fantasmagorie o nejakom "vysokom dopyte" si nechaj znova pre ludi, ktori tomu nerozumeju a nepoznaju rozdiel medzi TRHOVYM MECHANIZMOM a KAPITALIZMOM. :D A ked sme pri tych blbych ludoch, potom su v Bratislave vsetci hlupaci, ked sa pachtia po 3izbovej kralikarni za cenu dvoch rodinnych domov. :D


nepochop
nepochop | 15.11.2020 10:36

@mikchalus ma pravdu, v pripade aut je to v nemecku opacny pribeh. Bol som v autorizovanom servis s mojou Oktafkou a kym som cakam som kukal na salone, no skoro som odpadol. Bol tam, okrem ineho, aj jeden Superb za 55k! Ten isty model by bol u nas 40k! Takze auta su drahsie, ale zas ten leasing funguje uplne inac a 90% aut ide cez to.


nepochop
nepochop | 15.11.2020 10:37

@cannabis “nemam pocit, zeby ine automobilky sroty nevyrabali” uz si pocul o Tesle? :D


Marty
Marty | 15.11.2020 15:56

nepochop: Mas pocit ze Tesla nevyraba sroty?

Sroty ako napriklad auta, ktorym po prejazde mlaky odpadne naraznik, auta ktorym sa nahodne vypina palubna doska a musis restartovat, auta, ktorym cestou z autosalonu odleti strecha ci odpadne koleso, auta, ktore ta pri havarii zamknu a ugriluju vo vnutri, auta ktore nahodne samovolne vzplanu v garazi...

pocet popredajnych reklamacii Tesly je niekde okolo 136 na 100 predanych aut.


mikchalus
mikchalus | 15.11.2020 16:52

Marty: tlieskam. elekttorauto je asi najvacsia kokotina (za momentalnej situacie zdrojov elektrickej energie), ktoru ludstvo vyraba a este aj progresivci za pomoci brutalnych dotacii nasilu pretlacaju.


Marty
Marty | 15.11.2020 17:10

michalkus: Pri momentalnom Europskom energymixe ma v polovici krajin EU Tesla vacsie emisie CO2 ako ten najspinavsi diesel. O emisiach vznikajucich pri neekologickej tazbe v Afrike, prevoze surovin do Ciny, neekologickej vyrobe bateriek v Cine a prevoze bateriek do Europy radsej pomlcim. Jedna obria kontajnerova lod na ceste Cina-EU-Cina ma vacsie emisie CO2 ako vsetky auta v Europe za kvartal.

Dokial budu staty EU plnit vznesene klimaticke ciele papierovym presunom emisii skodlivin pomocou vyroby mimo EU, tak si akurat zhumplujeme ekonomiku a planete to nepomoze ani trochu...


mikchalus
mikchalus | 15.11.2020 17:35

Marty: plny suhlas. a btw taky detailicek, v kalifornii zistili, ze vo vzduchu je viac smogovych castic z grilov ako z aut...


nepochop
nepochop | 15.11.2020 17:36

No chlapci, ja si myslim, ze sa velmi mylite, ale to je len moj nazor. Budem sa snazit Vam ho strucne vysvetlit. Pochadzam z rodiny, ktora mala maju siet autorizovanych servisov VW a Skoda, takze sa do aut vyznam. Aktualne vlastnim Teslu Model 3, uz to budu dva roky. S autom som neskutocne spokojny a spalovak uz nechcem.

Nie, Tesla nevyraba sroty, vyraba skvele auta, ktore sa skoro vobec nekazia a ked tak ide o problemy, ktore trapia aj bezne spalovaky. Robil som dlhe roky v servise a to co som videl u inych znaciek bolo mnoho nasobne horsie. Pracoval som aj 5 rokov vo vyrobnom zavode KIA a potom pre Mobis v Nemecku tak poznam aj tieto znacky.

Jeden z problemov Tesly, aj tie veci ktore Marty spominal, je, ze je proste pod drobnohladom. Ako nahle sa nieco stane tak je to na titulnych strankach. Pred par tyzdnami som sa smial, lebo v Nemecku zhorel Audi Etron a v spravach bolo "zhorel elektromobil" keby to bola Tesla, tak by bol nadpis "zhorela Tesla". Tak to proste je. Chyby sa stavaju, treba si vsak uvedomit revolucnost tychto vyrobkou a fakt, ze Tesla existuje stale velmi kratko v porovnani s VW a inymi znackami.

Keby som mal rozpravat ake vsetky veci som zazil s Skoda a VW ja osobne, tak by ste mi tu zas nevereli. Uz len nasim zakaznikom zhorelo mnoho Oktavii, Tuaregov atd. Stalo sa tolko veci co zakaznici prisli s tym, ze sa mohli zabit aj s rodinou atd. oproti tomu mi tieto Tesla prihody pridu ako kaluz v porovnani s oceanom.

CO2 je tema sama o sebe. Jasne, mozeme tu rozoberat detaily o tom aka je uhlikova stopa atd, ale neviem ci to niekam bude viest. Ano, viem, ze moje auto islo lodou z USA do EU, sam som ju na internete sledoval, lebo som sa nevedel dockat kedy pride. Na to vsetko su argumenty a vysvetlenia, ale ludia ich ani nechcu pocut, oni si len pomyslia to co vy pisete, je to proste blbost a je to. No, moj nazor je, ze to blbost nie je, ani zdaleka. Je tam mnoho vyhod, ale ako pisem, to by sme si tu pisali asi do nekonecna.

Len jedna vec, je rozdiel elektromobil a Tesla, to je velmi dolezity rozdiel. Ine znacky robia EV len kvoli tomu, ze je to trend. Tesla to robi, lebo chce zmenit svet a preto su tie auta nieco uplne ine.


mikchalus
mikchalus | 15.11.2020 17:40

nepochop: automobilky mimo tesly nerobia elektorauta lebo je to trend, ale pretoze to MAJU PRIKAZOM REGULACIAMI NARIADENIAMI DOTACIAMI OBMEDZENIAMI ZASTRASOVANIM (ze ina auta nebudu) NATLAKOM NASILIM. to robi z elektroaut jeden obrovsky absurdny nezmysel.


nepochop
nepochop | 15.11.2020 17:51

No ono je to tak, ze vyrobcovia sa zaviazali znizovat emisie CO2. Bohuzial uz sa narazilo na technicke moznosti ako toto robit. Budem pouzivat jednoduche priklady. Napriklad diesel, tam sa najprv vymyslel Filter pevnych casti, ten za vysokej teploty este viac rozpustal castice a znizil emisie z motora. To bolo priklad Euro 3 a tak to islo dalej. Potom prisla mocovina, teraz je myslim Euro 6 a tam sa pouziva Addblue. Ale to uz je koniec, uz nie je ako znizit technicky emisie! Este je jedna metoda, ktoru zacali pouzivat a to je znizovat obsahy motorov. Cim mensi obsah, tym mensie emisie, toto vsak bude katastrofa v longrun, lebo tie motory budu pretazene a budu neskutocne kazove.

To je ten technicky sposob, ktory dosiahol svoj limit. Druhy sposob je papierovy, alebo statisticky. Teda budem vyrabat aj Elektromobily, ktore su papierovo 0 a tie mi zlepsia celkovu statistiku. Ano, to je jeden z dovodov preco sa to robi a hlavne sa takto robia hybridy a nie elektromobili.

Hybrid, ako si pisal mikchalus, je najvacia somarina sveta! Ale uz na to EU pomaly prichadza a chcu montovat monitorovacie zariadenia, ze ked maju ludia napriklad plugin hybrid, ci ho naozaj aj nabijaju. Ide o to, ze ako firma kupis Superb Plugin hybrid, ktory ma 1,4T motor + elektro. Ten motor je pomerne slaby na to auto, lebo je velke a tazke, ale za pomoci elektromotora to nie je problem. Plugin musis vsak nabijat zo zasuvky, ale na to sa mozes aj uplne vykaslat a behat len na benzin. Tym vsak budes robit vacsie emisie a pretazovat ten maly motor. Teda firma usetri na aute, lebo dostane dotacie a pritom nebude auto pouzivat tak aby emisie boli nizske.

Pri hybridoch je aj problem tych mnohych malych bateriek, ktore su v aute a ktore sa nebudu vobec recyklovat a len tak vyhadzovat. To bude naozaj katastrofa a nik s tym teraz nic nerobi. Takze ano, toto je strasny problem a je to len o tom, ze spalovacie motory dosiahli svoje limity. Preto napriklad FIAT zaplatil Tesle, aby oni akoze predali 100 000 ich aut, aby statisticky splnali emisie, pritom nevyrobili ziaden elektromobil. Stale vsak robia ciste elektromobili, lebo je dobyt a nechcu prist o tento segment.


Lodovik
Lodovik | 16.11.2020 01:15

Teda Marty, mal som o Tebe lepsiu mienku, a nie ze budes len tak sypat neoverene a zavadzajuce statistiky. Napriklad tych tvojich 136 reklamacii na 100 aut.

Za prve, to nie su reklamacie, ale pripomienky uvedene v ankete.

Za druhe, je ich tak vela preto, ze Tesla poskytuje neporovnatelne viac novych technologii ako ini vyrobcovia a ludia na to nie su zvyknuti. Potom do formularov pisu veci ako ze nieco nevedia najst na dotykovej obrazovke, alebo ze autopilot nespravne rozoznal jazdne pruhy v dazdi. Pripadne dojazd, ktory casto nesedi rovnako ako nesedi papierova spotreba spalovacieho auta, ale na to keby sa niekto stazoval tak ho vysmeju.

Keby ludia nevyrastali vo svete, kde su vsade okolo spalovacie auta (a teda su na to zvyknuti) tak by tych "reklamacii" bolo neporovnatelne viac. Od hlucnosti, zapachu, jedovatosti vyfukov, spotreby paliva aj ked sa auto nehybe, az po pripady samovznietenia odprakovanych aut, co sa u elektromobilov nestava.

Vid napr. tuto reportaz o BMW
https://abcnews...ory?id=60843215


salamoon
salamoon | 16.11.2020 01:24

"Tesla poskytuje neporovnatelne viac novych technologii ako ini vyrobcovia"

toto je uz aky HOAX.... ved nemaju ani len HUD.


nepochop
nepochop | 16.11.2020 09:26

Ako som ja a Lodovik písal, musíte to brať tak, že celý svet bol a stále je proti Tesle. Takže ako náhle bolo niečo zlé, už sa do nich všetci obuli. Treba si uvedomiť aj iné veci ako napríklad to, že autá boli veľmi drahé a bohatý ľudia očakávali vyšší štandard a naozaj reklamovali každú prkotinu, ktorú si normálny človek ani nevšimne.

Ja osobne som z fachu a počujem všetko, ale viem čo to je a neriešim to, či dokonca si to opravím sám. Minulý pondelok som bol v servise vo Viedni (ohol sa mi chargeport v umývarke, moja chyba). Do servisu idem len s mechanickým poškodením, závady auto proste nemá. Okrem mňa tam bolo pár Rakušákov, ktorý mali úplne blbé problémy, že auto pilot ide moc vpravo, alebo, že sa im nezdá ako autopilot brzdí atď. No žiadne skutočné problémy.

Auto má neskutočne veľa technológie, ktoré iné autá nemajú, ale táto technológie je aj bravúrne zvládnutá. Výhoda je, že mnoho vedia opraviť updateom, alebo cez internet, že ani nemusíte ísť do servisu.

@salamoon HUD nemá iba Model 3, ostatné S a X ho majú. Mne ani nechýba!


salamoon
salamoon | 16.11.2020 10:30

1. nemaju HUD, kedze jednak to nemaju ani na ofi stanke vo vybave a nemaju ani vyrez v palubke (pozri si hociktore bideo)
2. HUD bol ako ukazka beznej veci co nemaju, nie to este aby prinasali nejake nove technologie.... jedine co maju nove je autopilot, ktoremu pomenovanie viac skodi ako pomaha....


nepochop
nepochop | 16.11.2020 12:25

@salamoon chod na Tesla.com a tam uvidis, tuto mas link na Model S https://www.tesla.com/models tam len scroluj dole kym nebude obrazok cockpitu (odrazka Interier).

Potom na porovnanie je https://www.tesla.com/model3 Model 3, tiez si scroluj na Interier a uvidis, ze tento model ma len ten tablet v strede.


 
Nie ste prihlásený, pre pridavanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
 
 
loader